katosvanidze18851907’s diary

知恵袋、okwaveで質問した回答したものをコピーして載せるだけのブログ。書いた文章は 自分の財産なので。つまりはこのブログは記録する倉庫の役割り。アクセス数やランキングは付録なので興味はない。物事、この世の深淵、本質、真理とは? 全ては知識と文章能力が解決してくれる 知識を付けて盲点を無くしていけば、。ゴールは現状の外に。 現状の外にゴールを作れば未来の記憶が作られるが、現状の内側にゴールを設定すれば、我々は過去にしばれる、過去 の延長線上を生きることに 過去からの脱するに未来に対してイメージ、臨場感を

運輸、運送、配達、引っ越し、物流のラストワンマイルのボトルネックはどの様に解消されるのだろうか?

運輸、運送、配達、引っ越し、物流のラストワンマイルのボトルネックはどの様に解消されるのだろうか?


宅配引っ越し運送物流運輸の

未来とは?

それぞれの現状の利点欠点限界盲点とは?

(それぞれのグランドピクチャー(理想像)とは?)


ヤマト運輸やその他運輸企業は、

(アスクル.ヨドバシカメラドンキホーテ)等は

2050.2100年には、いったいどの様に

なっていくのだろうか?

SD(セールスドライバー)の利点欠点限界盲点とは?)

利益は後、サービスが先という小倉哲学とは?

日本では成功したが、海外には展開出来ずに

アマゾンの事実上の一人勝ちを許したのだろうか?

アマゾンの利点欠点限界盲点とは?



運輸、社会カテゴリー皆さんの

ご回答のほど、

お待ちしております。


https://ja.m.wikipedia.org/wiki/ラストワンマイル

ラストワンマイル(英語: Last one mile)とは、家庭や企業のユーザーに通信のための接続を提供する最終行程であり、通信事業者の最寄の加入者局からユーザの建物までのネットワーク接続のための手段のこと。現在では特にインターネット接続の最終行程を指す。


https://en.wikipedia.org/wiki/Last_mile


The last mile or last kilometer is a colloquial phrase widely used in the telecommunications, cable television and internet industries to refer to the final leg of the telecommunications networks that deliver telecommunication services to retail end-users (customers). More specifically, the last mile refers to the portion of the telecommunications network chain that physically reaches the end-user's premises. Examples are the copper wire subscriber lines connecting landline telephones to the local telephone exchange; coaxial cable service drops carrying cable television signals from utility poles to subscribers' homes, and cell towers linking local cell phones to the cellular network. The word "mile" is used metaphorically; the length of the last mile link may be more or less than a mile. Because the last mile of a network to the user is conversely the first mile from the user's premises to the outside world when the user is sending data (sending an email, for example), the term first mile is also alternately used.

The last mile is typically the speed bottleneck in communication networks; its bandwidth effectively limits the bandwidth of data that can be delivered to the customer. This is because retail telecommunication networks have the topology of "trees", with relatively few high capacity "trunk" communication channels branching out to feed many final mile "leaves". The final mile links, being the most numerous and thus most expensive part of the system, as well as having to interface with a wide variety of user equipment, are the most difficult to upgrade to new technology. For example, telephone trunklines that carry phone calls between switching centers are made of modern optical fiber, but the last mile is typically twisted pair wires, a technology which has essentially remained unchanged for over a century since the original laying of copper phone cables.

To resolve, or at least mitigate, the problems involved with attempting to provide enhanced services over the last mile, some firms have been mixing networks for decades. One example is fixed wireless access, where a wireless network is used instead of wires to connect a stationary terminal to the wireline network. 

In recent years, usage of the term "last mile" has expanded outside the communications industries, to include other distribution networks that deliver goods to customers, such as the pipes that deliver water and natural gas to customer premises, and the final legs of mail and package delivery services.


ヤマト、7万人の勤務実態調査 労働環境改善へ未払い賃金支払いも

https://www.google.co.jp/amp/www.sankeibiz.jp/business/amp/170306/bsd1703060500002-a.htm


ヤマト運輸の時間指定見直しに「コンビニ倉庫化」懸念

R25 3月6日(月)11時4分

https://www.google.co.jp/amp/s/news.biglobe.ne.jp/smart/amp/topics/trend/0306/84480.html


ヤマト、サービス残業常態化 パンク寸前、疲弊する現場

堀内京子、内藤尚志、贄川俊2017年3月4日05時03分

https://www.google.co.jp/amp/www.asahi.com/amp/articles/ASK335R51K33ULFA02Z.html


ネット通販重荷 最大手ヤマト配達時間など見直し

毎日新聞 2017年3月3日 21時47分(最終更新 3月3日 22時33分)


https://www.google.co.jp/amp/mainichi.jp/articles/20170304/k00/00m/020/168000c.amp



ヤマトさえ耐えきれない「EC豊作貧乏」の苦悩

鈴木 良英 :東洋経済 記者

https://www.google.co.jp/amp/toyokeizai.net/articles/amp/160315


日本の運送業、宅配業、引っ越し業は問題らしいが、

http://m.chiebukuro.yahoo.co.jp/detail/q12171244072


ヤマト運輸が荷受けの抑制を検討

実現すれば、宅配、運送、運輸業界はどうなるのだろうか?我々が被る影響とは?

http://m.chiebukuro.yahoo.co.jp/detail/q10170894430


引っ越し会社トラック陸運利点欠点限界盲点差別偏見

http://qa.itmedia.co.jp/oshiete_new.php3?c=383

質問No: 9151996

投稿日時 2016-04-01 12:43:32