katosvanidze18851907’s diary

知恵袋、okwaveで質問した回答したものをコピーして載せるだけのブログ。書いた文章は 自分の財産なので。つまりはこのブログは記録する倉庫の役割り。アクセス数やランキングは付録なので興味はない。物事、この世の深淵、本質、真理とは? 全ては知識と文章能力が解決してくれる 知識を付けて盲点を無くしていけば、。ゴールは現状の外に。 現状の外にゴールを作れば未来の記憶が作られるが、現状の内側にゴールを設定すれば、我々は過去にしばれる、過去 の延長線上を生きることに 過去からの脱するに未来に対してイメージ、臨場感を

1.バスマーケティングとは? 2.バスマーケティングの利点欠点限界盲点とは?

1.バスマーケティングとは?


2.バスマーケティングの利点欠点限界盲点とは?


政治カテゴリー皆さんの

ご回答のほど、

お待ちしております。


https://ja.m.wikipedia.org/wiki/バズマーケティング

バズマーケティング(英語: Marketing buzz)とは口コミマーケティング(英語版)の時に使われる用語で、消費者やオリジナルマーケティングメッセージを助長するのに役立つ商品やサービスのユーザー[1]、漠然としているが肯定的な連想、興奮、商品やサービスの予想に関する対話を意味する。肯定的な口コミはバイラルマーケティングパブリック・リレーションズWeb 2.0媒体上の広告の目的として一般的である。この用語はマーケティング手法の実行や結果的に生まれる好意の両方を意味している。バズマーケティングの効果が強い(または、強かった)商品としてハリー・ポッターシリーズ、フォルクスワーゲンニュービートルポケットモンスター、ビニー・ベイビー(英語版)やブレア・ウィッチ・プロジェクトなどを挙げられる[2]。


バズマーケティングという用語は元々口頭でのコミュニケーションが由来だが、Web 2.0世代ではFacebookTwitterといったソーシャルメディア上でバズマーケティングが生成される。


このマーケティングは商品やサービスの宣伝で既得権益を持つと認識されている企業よりも個人を信頼しやすい理由で機能している。


企業はバズモニタリングを使用することで自社製品のバズマーケティングを追跡することが可能である。幾つかの企業は市場にコミットする前に自社製品を取り巻く話題を理解するために必要と考えている[3]。


https://en.wikipedia.org/wiki/Marketing_buzz

Marketing buzz or simply buzz—a term used in viral marketing—is the interaction of consumers and users of a product or service which amplifies or alters the original marketing message.[1] This emotion, energy, excitement, or anticipation about a product or service can be positive or negative. Buzz can be generated by intentional marketing activities by the brand owner or it can be the result of an independent event that enters public awareness through social or traditional media such as newspapers. Marketing buzz originally referred to oral communication but in the age of Web 2.0, social media such as Facebook and Twitter are now the dominant communication channels for marketing buzz.

In the 16th-early-20th centuries, nearly every town had its local weekly or monthly newspapers, and subscribed editions of larger publications were regularly carried by post riders to distant populations, where their key news stories from nearby county seat or capitols and far off cities were regularly read aloud in local taverns—which were much more a part of daily life than today's bars. On a predictable schedule, these subscriptions readings would occur on various nights, giving the tavern an attraction to draw in visitors, and a gathering place for men to discuss the implications of such news.


http://www.exbuzzwords.com/static/keyword_3148.html